tessthemess

Alla inlägg den 29 juni 2012

Av Tess - 29 juni 2012 07:49

   Tjooo hoooooo!


Har ni tagit reda på vad hemligheten är?

Annars kan jag berätta nu.


L ska få en "lillebror"



 ATOM 


Han är en Drever. Så en jakt hund. Han har bott granne med Pudehålan men om han badat där vet jag inte. Vet inte ens om han gillar vatten men det ska vi ta reda på nu i sommar när vi ska till Råå och njuta av helgerna som kommer.

Vi har länge pratat lös om att ha hund och vi ville alla ha en men vi visste inte vad för ras. Vi har inte direkt tid att stanna hemma och fostra en valp, tar ju så mycket tid. Man bör inte lämna en hund längre än 4 timmar men lagen säger 6 timmar.

Vi har planerat vem som tar vilka rundor och ett litet schema, så nu gäller följande:

(vet inte hur snabbt han går eller om han är nervös och inte kan utföra sina behov men det får vi ta.)


0645-0725 Morgonrundan tar jag vilken tid får vi se men blir nog att gå upp lite tidigare..

1030-1045 Mellan runda.

1330-?       Beror på vad L vill göra, leka loss kanke då kanske de stannar ute en stund. (behoven först!)

1700-1800 Middagsrundan,  även passa på att träna och nöta..

1800-2200 Då står altandörren öppen och villa han ut på gatan får han det med så klart

2300          Natta rundan!!! Den tar J som ändå är natta männsika.. tror han, eller hur babe!4


Berätta inte för L att han ska få sin lillebror idag!!!


Jag har lite jobb innan jag ska sätta igång här hemma för de ringde precis innan jag var på väg till jobba att de ställt in och jag har bara ett jobb idag. Men vad gör det kan säkert sysselsätta mig med att leta efter hundmat till honom. Har lite att plocka undan här hemma med, har lite i köket som jag måste ta hand om innan Atom kommer hem.

Vet att mina föräldrar har färsk foder till sina sötisar, tror det är Nordic men lite osäker, vill med ha det till honom, bara det bästa är gott nog och det är så naturligt och inga tillsatser i det för det består av kött, päls, inälver.

Det finns många märken och hittar jag olika får han gärna prova dem, han ska tydligen ha en stålmage och äter ALLT favoriten är äpple.. men det är inte det bästa för "rovdjur" de innehåller mycket enzymer som kan ställa till det om de får för mycket.

Han har ätit kattmat, illermat och rester men jag vill att han ska vara hund och inte soptunna så klart.


I höst när han verkligen stabiliserat sig hos oss ska han få gå lite kurser så vi kan få rejäl pli på honom och har han fasoner ska de bort. Nolltollerans på trams som att dra i koppel om där är andra hundar eller människor inärheten. Han ska kunna gå fritt med så klart!

Vill även prova på agillity, spåra och annat som kan ge honom den stimulans han kan behöva.

Fram till nu har han haft det lite för fritt så vi ska se vad för underbar hund som döljs där under.


Tror inte jag träffat snällare hund. Nyfiken, slickis.. men det beror nog på understimulans. Han är kanske lite för framåt men det gäller att ta tag i saker vi vill ändra på honom direkt även om det kanske låter lite barskt och elakt men gör vi inte det får vi en problem hund och det vill ju ingen ha!


Om 25 dagar fyller världens bästa Lucas år!!!!!

Sitter och planerar lite och det är inte det lättaste för han är ju klart värld mer än vi kan ge.

Men han är så glad för han ska få lillebror. Sen har vi förhoppningsvis en annan sak på g med men det är inget märkvärdigt men något han behöver, väntar bara på besked.

(Arrhhhh!!!

Skrev nyss om annat och det försvann.. behöver en blogg som sparar senaste så man kan gå ett steg tillbaka och hämta upp det man raderade....)


Han har inte så många önskemål, han är nöjd med vad han har och får.

Men vet han pratat om böcker, en kompakt datamus, han vill även ha en liten make over i sitt rum- lite tips motages tack, sen vet jag inte vad annat. Vi har en sak på g men det dröjer för en viss person har inte nämt pris eller överrenskommelse än, han kommer bli glad garanterat..

Men jag tror han nöjer sig med att få sin lillebror ;)


När det kommer till rummet har han nämt färger och de färgerna håller i:

Limegrönt

Silver

Vitt (vitt)


Han är ju inte färg rädd men han har favorit färger orange, gul, turkost föruton de andra färgerna han vill ha på rummet så alla tips om hur vi kan göra hans rum mer ungdomligt/tonårigt.

Ja han fylller 11 år men han behöver inte sina leksaker längre för han använder inte dem ändå.


Vi har tänkt fira honom på söndagen och då ska vi se vad vi ska bjuda på men det lutar åt små tilltugg ex;

kryddade och oklyddade små färsk potatis.

melon med parmaskinka eller liknande med/utan fetaost

kryddiga minikättbullar

små kycklingspett

fyllda tortilla bröd

kryddig lufttorkad skinka/korv

SÖKER MILDA TAPS TIPS!!! och anpassat till allergiker.


Riktig tårta vill vi med bjuda på så det blir nog en från ultimate cake.. i form av ett LEJON!

haha kom jag nyss på, perfekt!!

Smaker vet vi inte än men det blir barnvänliga iallafall.. hoppas mamma med kan äta den.


Nu måste jag göra mig lite i ordning.. för nu ringde de igen och jag ska ha 2 mindre jobb.. jaja jag klagar inte. Jag jobbar iallafall.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej där!
Iron mom ut i fingerspetsarna.
Gillar att styrketräna.
Mamma på heltid såklart till en fotbollstokig grabb, fru till en livsnjutare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards