tessthemess

Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Tess - 17 juni 2012 16:56

Mätt och belåten kanske lite för belåten?


Dagens blev kyckling i ugn med vitlöksrubb, sötpotatis pommes skulle det föreställa men de var inte så hårda (?) blev mer som mos.. sallad till det, det var för gott helt enkelt. Hade en ny sås/dressing som heter american somthing (?), men den behövdes inte för potatisen gjorde sitt till rätten.


Nu ska jag försöka återberätta mitt älskade hatade benpass


Värmde upp med frontböj 


20 kg 15 x 2 set

30 kg 10 x 1 set 

sen vågade jag inte mer så jag gick över till knäböj för att kunna köra tyngre

40 kg 12 x 1 set

50 kg 12 x 1 set

60 kg 12 x 1 set

70 kg 12 x 1 set första PB!!!!!

80 kg 7 x 1 set andra PB!!!! varför stanna när det går så bra???

90 kg 6 x 1 set tappade bältet så jag blev lite chockad att jag inte kunde resa mig med stång satte mig på huk och                      släppte stången ist. PB!!!!!

Stannade kvar och körde lite marklyft  


Testade lite försiktigt med 

70 kg 10 x 1 set

80 kg 10 x 1 set

90 kg 7 x 2 set (PB 100 kg??? minns inte!!!!)


Gick över till Finnen

Ingen extra vikt utan försöker jobba med kroppen och tekniken, den är tung som den är! Jag använder mig av en ribbstol och en matta under för att inte få ett hårt underlag, satte en stångkudde runt nerdersta ribban för att inte skava fötterna. Det känns fortfarande för knäna men tar den smällen för jag vet att denna övningen skojar man inte bort!

10 reps x 4 set


Sist men inte minst

Step up  


Fristång 

30 kg 7 x 1 set

Smith maskin 

20 kg 10 x 2 set

Partiella step up smith

20 kg 15 x 4 set


Kom hem och stank bokstavligen!!!!!!! Blev duschen och sen handla till middagen vi nyss ätit1

Sweet för jag får med mig gottet till jobb i morgon!!!!!



See you later prehaps?




Av Tess - 17 juni 2012 11:35

Jag är nog mer taggad än vanligt att köra på nu.


Jag betvivlar att jag någonsin kommer att tävla men jag ska ialalfall se bra ut oavsett.

Vill se vad jag kan åstadkomma utan massa konsiiga krav och dieter, men lite begränsningar måste jag ha för att klara av vardagen och på helgerna blir det friare så man inte tappar greppet helt.

Det är ju bara suntförnuft!


Ska jag satsa på kroppstyp blir det bb (bodybuildning) och ja det kanske sticker dig i ögonen, och nej jag gå inte på prepparat har bra gener. En mamma som har precis som jag piskat sig själv på gymmet för att vara/komma iform.

Med en kickass kropp..

mamma: har du inte bilder på från den tiden????

Min pappa är grym han med, inte många steg på gymmet men pågrund av sitt jobb med tung utrustnig har han en grym fysik med!!! han har en grym kondis med och ett litet gottis monster, han röker med men vet du vad?! Han slår säkert dig i kroppshälsa iallafall... men hur???? Ni vet det där med att kroppen har sin ålder.. man är så ung som man gör sig.

Jo bra gener!!!


TACK mammis och pappis!!!!!!!!!!!


Nu ska jag preppa inför mitt benpass!!! Förmodligen ett 2 timmarspass... men vet att L har det kul och hänger med sina vänner!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej där!
Iron mom ut i fingerspetsarna.
Gillar att styrketräna.
Mamma på heltid såklart till en fotbollstokig grabb, fru till en livsnjutare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards