tessthemess

Alla inlägg den 15 juni 2012

Av Tess - 15 juni 2012 22:53

Kom på att jag faktiskt har kul recept för deff!Vaniljkräm - Blanda ica 2x lättkvarg 250g med 1 portion proteinpulver (funkar med alla smaker i princip men vanilj är favoriten) rör i pyttelite sötningsmedel om det behövs o sen lite psylliumfrön för att det ska se fint ut o mätta mer. <400kcal och typ 75g protein om jag minns rätt.Jello - lägg 1 paket gelatinblad i 2dl vatten medans ni värmer 2dl vatten blandat med 4-5dl funlight till ljummen temperatur häll sedan ihop allt i kastrullen o rör tills gelatinet lösts, häll sedan upp i en fet skål o in i kylen i2-3h ger en fet jello som man kan smaska på en hel kväll bara <110kcal!Med lite bär på/ser det roligare ut.ProteinJello(pannacottaliknande) - gör precis samma som vanliga jellon men byt vatten o saft mot minimjölk+proteinpulver(kan va bra att ha i lite sötningsmedel + typ vaniljessans om vaniljsmak på pulvret lr kakao om choklad för att få tillräckligt med smak). Bästa sättet att slippa klumpar är att skaka mjölk o pulver i shaker o hälla ut i kastrullen. Kalorier varierar med ingredienser och proportioner men massa protein o stor sats så lätt att få in i deff om man minskar lite på något annat mål under dagen.Har du något liknade deff tips eller annat du vill dela med dig av?

Av Tess - 15 juni 2012 20:19

Personen jag kontatkatde har gett mig ett svar och ja det är nog inte helt kört, jag vet att smakar det så kostar det så vi får se om det går att genomföra.


6 månader har jag isåfall honom och ja det kostar för mycket. 

Så jag tackar nej änsålänge.. 10 000 kr är för mycket pengar för något jag kan göra själv!


Om du vill veta mer om detta fråga på jag skriver helst inte ut informationen här utan isf iform av ett svar på en kommentar eller liknande.


Jag hade ju en coach som hjälpte mig helt gratis nästan men tyvärr kom massa otrevlligt emellan mig och tävlingen som gjorde att jag fick lägga ner. 

Jag ångrar detta MYCKET  eftersom jag skulle ha tävlat imorgon1!!!

Just i år är det nog lite sent att försöka satsa. Har för mycket att skala av för en tävling i år.


Med en startvikt på 66 kg är det långt till en tävlingsform, tjejerna som ställer upp i fitness och bodybuilding är aningen lättare än mig de som är i min längd då menar jag.

Tävlingsvikt för mig i CBB (classic bodybuilding) är under 47 kg!!!!!!

Ska jag tävla i BF (body fitness) är det nästan det samma där.


Nä anorexia är inget för mig. Tror jag varit för tajt och smal då. Är inte min grej att väga så lite.


Har mål vikt på lägst 56 kg. Då kommer jag vara rätt tajt och lättare att kunna bulka och deffa ner om jag vill det.


Nu är det fotboll!!!


England - SVRRIGE!!!

Av Tess - 15 juni 2012 12:39

Jaa som ni ser har jag ändrat header.. inte nöjd men den är motiverande för mig och har samma på fb.


Jag vill tillbaka till bilden innan den sista även om jag kämpade som ett  döende djur för att komma dit.

Vet att familjen led mycket för min skull men ändå inte för de måste inte ta del av mitt dietande, men de lagar inte maten sjäva så då äter de vad som serveras och det är inget fel i det.


Jag har funderat mycket den senaste tiden tja sedan jag avbröt deffen hur jag ska klara mig själv men insett att det är tuffar än jag trodde att det skulle vara.

Jag vill känna mig trygg i mig själv och det gjorde jag då för vem är 100 nöjd med sin kropp, ingen jag känner i allafall oavsett form på den.


Vet att J inte är glad av att jag vill dieta igen men han vill mitt bästa och det bästa för mig är att ha begränsningar och jag känner fler som skulle må bra av det men inte för hårda för lördagar är lördagar. Då ska man få äta det där lördagsgodiset man vill äta!


Har kontaktat en viss person om hjälp och denna personen är en känd guru av ett slag och han erbjuder hjälp till dem som förtjänar det och fastnar han för mig har jag någon månad på mig att komma tillbaka till min gamal form jag saknar. MEN blir jag inte utvald väljer jag att gå på mitt gammla recept och köra efter det för det funkade ju!


Nu ska jag preppa mig för ett gym pass vad som väntar återstår att se!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej där!
Iron mom ut i fingerspetsarna.
Gillar att styrketräna.
Mamma på heltid såklart till en fotbollstokig grabb, fru till en livsnjutare.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards